19 Nisan 2010 Pazartesi

Bendeki AXE etkisi kötü oldu...

     Bu yazıya nasıl başlayacağımı bilemiyorum. Ama  hangi kimliğimle yazacağımı biliyorum. Kesinlikle reklamcı kimliğimle yazacağım.
     Yaklaşık iki aydır hosteslik yapıyorum iki ay kadar da bunun eğitimini aldım belki ama dört sene reklamcılık okudum ve Axe reklamlarını izleyince adeta kanım dondu.

     Geçen seneki reklam kampanyalarını çok beğenmeme karşın yeni başlatmış olduğu Axejet kampanyası bence hiç yakışmadı. Belki hedef kitlesini etkileyebilecek, erkekleri harekete geçirebilecek bir reklam. Nede olsa  reklamda cinsel öğelerin kullanımı tüketicilerin satın alma motivasyonunu ve arzularını harekete geçirmede etkili. Bu bilinen bir gerçek. Ama bir reklamda kadının (dikkatinizi çekerim hosteslerin demiyorum) bu şekilde kullanılması bence son derece çirkin. Bunun yanında hosteslik mesleği de ayaklar altına alınmış. Reklamda amaç sadece hedef kitleyi harekete geçirmek değil bunu doğru bir şekilde yapabilmektir. Etik kuralların uygunluğu göz ardı edilmemelidir.


     Öncelikle hosteslik böyle bir meslek değil. Hosteslerin uçaktaki görevini kendilerine hizmet etmek, güzel gözükmek ve gülümsemek olarak algılayanlar varsa eğer, acil bir durumda mesela uçakta kalp krizi geçirdiklerinde, ya da yangın çıktığında (ki söndürülmezse uçak dakikalar içinde kül olabilir), ya da suya veya karaya acil iniş yapıldığında tahliye gereken bir durumda ne yapacaklarını da düşünseler iyi olur. Çünkü bu ve bunun gibi durumlarda size sıkıştırılmış bir tüpün içinde 35000-40000 feet yükseklikte ne bir doktor, ne bir itfaiyeci nede bir cankurtaran yardım edebilir. Bunun eğitimini alan ve böyle durumlarda sizi kurtaracak olan hosteslerdir. Bunun yanı sıra bu mesleği yapan sadece bayanlar değildir.
     Axe'ın yeni kampanyası "AxeJet Uçurur" kadınları aşağılamakta ve küçük düşürmektedir. Dekolte kıyafetli hostesler reklamın görebildiğimiz kısımda erkek yolcularını memnun etmek için yanına uzanıyor, jakuzi keyfinde eşlik ediyor ve masaj yapıyor. Reklamın sonundaki kokpit sahnesi de ilginç. Yüzlerinde tuhaf bir gülümseme ile size bir şeyler ima etmeye çalışır gibi duran kaptanlar bu reklamda ne yerine konmuş siz düşünün.  İnteraktif reklam adı altında ise bir site oluşturulmuş. Uçuş melekleri dedikleri, bu meleklikten çok uzak frapan kadınlar sizi siteye üye olup mil kazanmaya davet ediyor. Bir de şimdiden ilk uçuş meleği seçilmiş "Audrey". 22 yaşındaki bu kızımızın ölçülerine ve aldığı eğitimlere resmine tıklayarak ulaşabiliyorsunuz. Masajla rahatlatma, egzotik masajlar ve farklı masaj yağları denemek aldığı kurslar içerisinde.


     Reklamcılık sektörünün önde gelen dergilerinde bu reklam kampanyası yazılıyor, övülüyor, interaktif reklamlarını yapanlar kendileriyle gurur duyuyor. Ben ise bunları okudukça daha fazla sinirleniyorum. Bu çirkinliğin farkına varmaları için ne gerekiyor acaba?
   

2 yorum:

xilix dedi ki...

çok güzel bir yazı. tebrikler

cerenbeytas dedi ki...

Teşekkür ederim canım

Yorum Gönder